23.01.10

Recenze COD MW2

Tak se nám zase rok s rokem a hlavně hráči s novým Call of Duty sešli. A podle mě to bylo shledání více než šťastné a očekávané. Můžeme si všichni (hardcore pařani) oddechnout a spokojeně se pustit do adrenalinových bitev. Sám jsem moc nevěřil,že se dá na Modern Warfare (dále jen MW) něco vylepšit,ale po necelých třech dnech paření (ano,tak dlouho mi trvalo než jsem získal toužebně očekávaný a hlavně těžce vybojovaný level 70) musím konstatovat,že se to bojovníkům z Infinity Ward moooc povedlo. I když velkých novinek je v Modern Warfare 2 (dále jen MW2) poskrovnu. Na druhou stranu jakých novinek? Už první díl byl klenot žánru a druhý všemu nasadil korunu.

"Modern Warfare 2 je pecka, pecka a ještě jednou pecka..."


Největšími změnami prošly možnosti výbavy vašeho warriora a vychytávky na zbraně. Nevyladěnou věcí v MW byly granáty a miny claymore. Clayů mohl mít po dosažení 23.levelu každý hráč hned dva kusy. Díky tomu vás zmasakrovala kdejaká lamička. Granát nebyl problém hodit přes půl mapy a ještě jste jich mohli mít až tři kousky (po dosažení patřičného levelu). V MW2 můžete mít jen jeden, ale už nemůžete pužívat claymore nebo semtex. To je vynikající věc (ten semtex). Takový granát jen s tím rozdílem, že ho můžete držet libovolně dlouho a hlavně,kam ho hodíte tam se přicucne a nepustí. To nám poskytuje takové momenty, kdy jej mrsknete nepříteli za krk a ten v domnění že jste ho netrefily ze sebe udělá nechtěné kamikadze a může zmasakrovat i své spolubojovníky. Pokud jsou poblíž.
Z MW známe doplňky na zbraně - Kolimátor (RDS), tlumič, lamomet (pardon granátomet) a dalekohled ACOG. V MW2 se k nim přidává holografické hledí (vylepšený RDS), termální dalekohled, brokovnice, průbojné náboje, větší zásobníky a tzv. Heartbeat senzor, který detekuje osoby ve vašem okolí.
U sapíků je ještě navíc větší kadence. Oproti MW jsou v MW2 jen čtyři skupiny zbraní (assaultky, samopaly, kulomety a sniperky). Pátou skupinou je tzv. Riot shield v reálu používaný pořádkovýma složkama policie.
Zde je téměř neprůstřelný a dá se s ním fajnově killovat, odrážet na nepřítele jím vyslané kulky atd. Každopádně sranda a zajímavé zpestření hratelnosti. Pokud ovšem chcete střílet, musíte použít vedlejší zbraň. Zde se prohnala vichřice změn také razantně. V MW bylo v této kategorii jen pár pistolí. V MW2 máte automatické pistole, brokovnice, pistole, granátomety a různé druhy naváděných střel.
V MW když někdo získal helinu, mohl si být jistý, že se mu poměr kill/death hodně vylepší. V MW2 díky mnohem lepším antiair zbraním kolikrát vaše helina ani nedoletí na bojiště a skončí na zemi v troskách. Taky plus.
Odstřelovači budou možná trochu zklamáni. Čtyři zbraně této třídy nejsou moc a navíc chybí manuálky R700 a M40A3. Druhá jmenovaná je mou velkou oblíbenkyní. Ale toto bych bral jen jako malé (hodně malé) mínus.
Z útočných pušek z MW zůstala pouze M16, M4 má jiná mířidla a AK47 jiný zvuk a mnohem víc kope. Dále tu máme moderní chuťovky jako izraelskou F2000 nebo můj velmi oblíbený Bushmaster ACR.
Mezi sapíkama najdeme menší verzi klasické MP5-ky MPK,P90 nebo MiniUzi. Ty po vystřílení patřičného chalenge, můžete mít v každé ruce jednu, ale pak nejde mířit přes mířidla. Totéž platí i o sekundárních zbraních (pistole, automatické pistole a brokovky). Doplňky jako kolimátor nebo průbojné náboje můžete mít i na vedlejších zbraních. Nejvíc se mi líbil taktický nůž k pistoli. Střílíte a zároveň sekáte, řežete a bodáte rychleji než s klasickým meelee atakem.

Dalších změn se dočkal systém perků. V MW bylo nějakých 22 perků, z kterých se dalo použít jen pár. V MW2 jich je sice jen 16, ale až na drobné výjimky jsou zajímavé všechny. Však jsem je testoval. Perk Ninja vám zvýší dosah a rychlost útoku nožem. Perk Cold Blooded vás pro změnu učiní neviditelným pro UAV, sentry guny, termální dalekohled a leteckou podporu. To se také hodí. Navíc každý perk má svou pro verzi. Díky perku Bling oblepíte zbraň hned dvěma doplňky (takové AK s tlumičem a průbojnýma je mňamka) a po zabití určitého počtu nepřátel s jeho použitím se změní na Bling Pro. Ten vám umožní dát si dvě zařízení i na sekundární zbraň.

Jinou novinkou je skupina čtyř tzv. Deathstreak bonusů. Pokud vás třikrát za sebou zabijí aniž byste někoho vykostily, aktivuje se vámi zvolený bonus. To může být Painkiller (obdoba Juggera), Martyrdom, Last stand (fuj) nebo Copycat (dá vám výbavu toho co vás killnul). Navíc pokud máte Last stand a nikdo vás po zásahu nedorazí, po chvilce se zvednete a normálně hrajete dál - zajímavé.


Jistě si vzpomínáte (koneckonců není to tak dávno) na tzv. Killstreak rewards. Odměny za zabití nepřátel v řadě. V MW bylo UAV, nálet a helina. V MW2 jich je patnáct! UAV, antiUAV, sentry gun, různé druhy náletů, ale třeba i atomovku(25 kilů v řadě). Nejzajímavější jsou podle mě ty, kterých se sami zúčastníte. Třeba řízení naváděné střely Predator(5killů), střelec na palubě letadla AC130(11killů) a asi The best of střelec z kulometu ve vrtulníku (11killů). Ale abych ztlumil nadšení. Odměn je sice patnáct, ale z nich smíte používat jen tři a musíte je mít nastavené. Vzhledem k tomu, že atomovka je za 25killů jen málokdo si jí nastaví jako jednu ze tří odměn. Vnikajícím kompromisem je odměna nazvaná Care package(4killy). Vrtulník vám na bojiště shodí bednu s náhodným bonusem. Už jsem takhle v bedně dostal i střelce z letadla AC130, ale i munici. Navíc vám tu bednu může štípnout soupeř nebo si jí hodíte na nepřístupné místo. To se ale ostříleným borcům nestává moc často.

Mapy jsou podle mě dobře navržené a s malým počtem kemperských fleků. I když to nelze říct o všech. Grafické zpracování je zase o dost lepší a detailnější než v předchozích dílech. Až je to kolikrát na škodu. Sedím takhle v trávě a vůbec si nevšimnu,že nepřítel se válí hned vedle mě. Ze začátku moje agresivní útočná taktika neslavila úspěch a díky běhání jsem zbytečně zadíral. Proto radím opatrnost a koncentraci při procházení map, jelikož základním předpokladem k úspěšným bitvám je dokonalá znalost terénu. A tu (milé kempičky) sezením někde v rohu mapy nezískáte.

Ruku v ruce s mapami jdou i módy, které lze zapařit. Zde je vše při starém až na možnost rozjet hru 1vs1 v pohledu třetí osoby(?). Nezkoušel jsem,ale netvrdím,že vás to bavit nebude. Jednou malou změnou je drsné snížení počtu hráčů. HQ jde nejvíc ve 12-ti lidech. Free-for-all dokonce jen v osmi. Ale jako změnu k horšímu bych to neviděl. I když server Trubka jatka na MW kde proti sobě stojí po 12-ti lidech na každé straně taky měl něco do sebe.

Asi jste si všimly, že píšu jen o mulťáku. To proto, že singl jsem dohrál na hard za nějakých pět hodin a ani se mi moc nelíbil. Co se týká příběhu, ten tak nějak držel víc pohromadě v MW. V MW2 je to takové zmatené. Páté přes deváté a jen stíhat všechny ty postavy (a co jich umře) dává zabrat. Mnohem povedenějším počinem je SpecOps. Krátké mise zasazené do singleplayerových kampaní. No jen zkuste na veterána vystřílet ropnou plošinu v Echo SpecOps. Oproti tomu je eliminace Favela gangu (na veterána samozřejmě) procházka poklidnou alejí u nás v TC na minerálce.

Inu, co dodat? Modern Warfare 2 je pecka, pecka a ještě jednou pecka, kterou by měl zkusit zapařit i čistokrevný MMORPG hráč. Pro nás bojovníky je tato pochoutka povinností. Nebýt systému IWNet, který ještě zdaleka nefunguje tak spolehlivě jak tvůrci slibovali, nebylo by co tomuto dílku vytknout. I když už jsem narazil na neprůstřelný gauč. Bacha na něj. Nachází se v mapě Karáčí v takovým kostelu.

Takže fragování zdar a už se těším na první rapotínskou MW2 Lanpárty.

1 komentář: